Übersicht Link-Styles

Im täglichen Gebrauch der Link-Styles sind für Redakteure der TSI nur vier der sieben angelegten Link-Styles relevant. Diese sind:

1. Link-Style "b-link--arrow"

Dieser Link-Style ist charakterisiert durch ein Pfeile-Icon zu Beginn des Links und eine Unterlinierung des Textes beim Mouse-Over-Effekt. Dieser Link-Style wird üblicherweise am Ende eines Fließtextes oder eines Textabschnitts verwendet. Weitere Verwendung findet er im Informationskasten in der rechten Spalte "Weitere Informationen". Ansichtsbeispiel:

Dies ist der Link-Style "b-link--arrow".

2. Link-Style "b-link--in-text"

Dieser Link-Style ist charakterisiert durch eine Unterlinierung des Textes und eine Dunkelfärbung des Textes beim Mouse-Over-Effekt. Dieser Link-Style wird verwendet, wenn ein einzelnes Wort oder ein Begriff aus wenigen Worten verlinkt werden sollen, die mitten im Fließtext stehen. Ansichtsbeispiel:

Sequam comnis et quunt, sit aut delis aut viderionsedi necate con re lab ilici des nus duntibus mo veliquisti comnis dollorem et odissum volupta ssequi as dis ra consecum, cum ventior ionecto verunt. Dies ist der Link-Style "b-link--in-text". Sequam comnis et quunt, sit aut delis aut viderionsedi necate con re lab ilici des nus duntibus mo veliquisti comnis dollorem et odissum volupta ssequi as dis ra consecum, cum ventior ionecto verunt.

3. Link-Style "b-link--mail"

Dieser Link-Style ist charakterisiert durch eine Unterlinierung des Textes und eine Dunkelfärbung des Textes beim Mouse-Over-Effekt. Dieser Link-Style wird verwendet, wenn eine Mail-Adresse verlinkt werden soll. Hierbei ist im Backend darauf zu achten, den richtigen Reiter "E-Mail" auszuwählen. Ansichtsbeispiel:

E-Mail: monika.beyeemail@webtsi-gmbh.de

4. Link-Style "b-link--download"

Dieser Link-Style ist charakterisiert durch ein Pfeile-Icon zu Beginn des Links und eine Unterlinierung des Textes beim Mouse-Over-Effekt. Dieser Link-Style wird üblicherweise am Ende eines Fließtextes oder eines Textabschnitts verwendet, wenn eine Datei (beispielsweise PDF-Datei) aufgerufen werden soll. Weitere Verwendung findet er im Informationskasten in der rechten Spalte "Weitere Informationen". Hierbei ist darauf zu achten, den richtigen Reiter "Datei" auszuwählen und als "Zielfenster" im Dropdown-Menü "Neues Fenster" auszuwählen. Ansichtsbeispiel:

 Dies ist der Link-Style "b-link--download".

Ausnahmefall

In Ausnahmefällen, wenn ein Link mehrere Sätze beinhaltet und über mehrere Zeilen läuft, würde eine komplette Unterlinierung des Links optisch störend wirken. In diesem Fall, z. B. auf der Startseite der TSI die Anteaserung des Kongresses, des Blogs und der Wissenschafts- und Finanzplatzförderung, kann der Link-Style "fancybox-iframe" verwendet werden. In diesem Fall ist der Text dunkel hervorgehoben, aber ohne Unterlinierung gekennzeichnet. Beim Mouse-Over wird die Textfarbe hell. Ansichtsbeispiel im Fließtext:

Sequam comnis et quunt, sit aut delis aut viderionsedi necate con re lab ilici des nus duntibus mo veliquisti comnis dollorem et odissum volupta ssequi as dis ra consecum, cum ventior ionecto verunt. Sequam comnis et quunt, sit aut delis aut viderionsedi necate con re lab ilici des nus duntibus mo veliquisti comnis dollorem et odissum volupta ssequi as dis ra consecum, cum ventior ionecto verunt. Sequam comnis et quunt, sit aut delis aut viderionsedi necate con re lab ilici des nus duntibus mo veliquisti comnis dollorem et odissum volupta ssequi as dis ra consecum, cum ventior ionecto verunt. Sequam comnis et quunt, sit aut delis aut viderionsedi necate con re lab ilici des nus duntibus mo veliquisti comnis dollorem et odissum volupta ssequi as dis ra consecum, cum ventior ionecto verunt.

Ansichtsbeispiel Link allein:

Dies ist der Link-Style "fancybox-iframe".

 

Die Link-Styles "b-link--sponsor" und "b-link--more" können ignoriert werden.

TSI Special Training plus | Online: Cash Flow Modelling

https://www.true-sale-international.de/fileadmin/tsi_gmbh/tsi_downloads/Veranstaltungen/Sonstiges/veranstaltung_teaser_online.jpg


The workshop will guide participants through the cash flow modelling approaches of securitisations, with a specific focus on Auto and Consumer ABS as well as RMBS. Besides explaining the various elements and alternatives of typical structures, the workshop follows a step-by-step approach how to create a CFM in Excel from scratch.


Objectives for participants:

  • Setting up cash flow models for Auto and Consumer ABS
  • Modelling CPR, delinquency and default rate vectors and analysing the impact
    on cash flows
  • Creating output sheets and visualisations including WAL calculations and payment
    windows
  • Understanding and modelling of extensions such as revolving periods, call features,
    principal deficiency ledgers and overcollateralization structures with no excess
    spread
  • Modelling rating agency and stress scenarios
  • Better understanding the sensitivities and drivers when using web-based models
    from commercial vendors

  • NEW: Digital, informal networking during the workshop break

Digital, informal networking during the workshop break and after the event with participants and speakers. Flexible one-on-one or small groupdiscussions, spontaneous, flexible and live with video as at face-to-face events.
Join us in the TSI Special Training Coffee Break Room!


Who should attend:

    The training is dedicated for securitisation professionals from originators, arrangers, investors, risk managers and service providers to ABS transactions, all who want to learn and understand cash flow modelling in a ‘bootcamp’ environment. While in practice many cash-flow models are provided by commercial vendors, the workshop deliberately follows a transparent approach in order to give participants a bottom-up understanding of cash flow issues. Given the focus on modelling in Excel, experience in Excel is a prerequisite for the workshop although VBA skills are not required.

    Microsoft Teams will be used as communication and presentation platform for the webinar, which can be accessed via App or a free-of-charge browser based version. 

    •   Programme

      from 22nd til 26th of November 2021 | daily from 10.00 to 12.30 CET

       

      Introduction and overview of Cash Flow Modelling (CFM)

      • Key concepts: Asset versus liability modelling
      • Combined versus separate cash flow waterfalls
      • Typical elements of waterfalls and logic
      • Variations and customisation requirements
      • Legal definition challenges in practice


      CFM in Excel – Getting started

      • Preparation of the Excel model
      • Explanation of Auto ABS Silver Arrow 9 as example structure

      CFM in Excel – Module 1

      • Timing and frequency
      • Creating a model input sheet
        • Key ‘balance sheet’ inputs
        • Performance vectors
      • Modelling asset cash flows
        • Scheduled interest and principal
        • Prepayments and defaults/losses
       

      CFM in Excel – Module 2

      • Creating a base waterfall
        • Calculating available revenue and principal
        • Calculating the basic waterfall items
      • Creating summary statistics and graphs
       

      CFM in Excel – Module 3

      • Inclusion of additional key features
        • Interest rate swap
        • Cash reserve account
        • Clean-up and optional calls
      • Modelling trigger and events
      • Post enforcement waterfall
      • Introducing separate interest and principle waterfalls
       

      CFM in Excel – Module 4

      • Updates and Versioning
      • Extension: Auto ABS Globaldrive 2018
        • Separate waterfalls for interest and principal
        • Principal deficiency ledgers
      • Revolving periods including triggers
      • Different payment frequencies assets / liabilities

      CFM in Excel – Module 5

      • Extension: Auto ABS VW Driver Transactions
        • OC structures with no excess spread
        • Switch sequential/pro-rata
      • Class X notes (turbo notes)
      • Checks and quality assurance

      Rating agency aspects and approaches for CFM

      • Asset versus cash flow stresses
      • Examples for typical stress vectors and rating agency assumptions
      • Implementation into the cash flow models

      Conclusion

       

       

    •   Speaker

       

      Markus Schaber has 20+ years experience in the European structured finance markets and is currently a Managing Partner of investment advisory firm Integer Advisors LLP. Prior to co-founding Integer Advisors, he led the build-out of the European Datawarehouse GmbH (ED), Europe‘s first centralised securitisation data repository initiated by the ECB, serving as its CEO until January 2017.
      Before ED, Markus had various senior management roles in structured finance at the European Investment Fund, Deutsche Bank AG London and Fitch Ratings Ltd. Markus holds a Masters degree in Banking and Accounting (Diplom-Kaufmann) from
      Philipps-University Marburg and a Masters degree in Business Analytics and Big Data from IE University Madrid.